Strona e-learningowa jest zgodna ze standardami WCAG 2.1 na poziomie AA, zapewniając dostępność dla wszystkich użytkowników.


Technologie wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) zyskują coraz większe znaczenie zarówno w edukacji, jak i w pracy zawodowej. VR pozwala użytkownikowi na całkowite zanurzenie się w sztucznie stworzonym świecie, podczas gdy AR dodaje elementy wirtualne do rzeczywistego świata, wzbogacając go o cyfrowe informacje. Główna różnica między tymi dwiema technologiami polega na stopniu interakcji z otaczającą rzeczywistością – VR oferuje pełną immersję, podczas gdy AR umożliwia interakcję z rzeczywistością fizyczną, nakładając na nią dodatkowe warstwy wirtualne.
Technologie te mają szerokie zastosowanie w edukacji, gdzie umożliwiają tworzenie interaktywnych lekcji, symulacji czy wirtualnych laboratoriów stosowanych w nauce opartej na doświadczeniach praktycznych. W pracy zawodowej VR i AR wykorzystywane są do szkoleń, symulacji i wirtualnych spotkań, a także pomagają w rozwoju umiejętności zawodowych w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku. Korzystanie z tych technologii w pracy wirtualnej niesie ze sobą korzyści, takie jak elastyczność, oszczędność czasu i możliwość globalnej współpracy, ale także wyzwania związane z brakiem bezpośredniego kontaktu i problemami z koncentracją.
Korzystanie z VR i AR wiąże się również z zagrożeniami zdrowotnymi (bóle głowy, zmęczenie oczu, problemy z postawą) oraz ryzykiem izolacji społecznej i uzależnienia przy długotrwałym stosowaniu. Ponadto istnieją wyzwania dotyczące bezpieczeństwa danych i prywatności w wirtualnych środowiskach. Zatem, mimo licznych korzyści, stosowanie VR i AR wymaga odpowiednich środków ostrożności, zasad ergonomii oraz polityk ochrony prywatności, aby maksymalizować zalety przy jednoczesnym ograniczaniu ryzyk.
Zrozumienie podstawowych pojęć związanych z technologiami VR (wirtualnej rzeczywistości) i AR (rozszerzonej rzeczywistości), oraz różnic pomiędzy nimi.
Poznanie zastosowań technologii VR i AR w edukacji, pracy zawodowej oraz rozwoju osobistym, a także ich wpływu na efektywność nauki i pracy.
Analiza zalet i wad pracy w tradycyjnym środowisku oraz w wirtualnej rzeczywistości, porównanie obu form pracy i ich wpływu na produktywność i komfort.
Zrozumienie potencjalnych zagrożeń wynikających z długotrwałego korzystania z technologii VR i AR, zarówno w kontekście pracy, nauki, jak i kontaktów międzyludzkich.